Informații Pacient

Drepturi și obligații pacient

Pe tot parcursul internarii, pacientul are dreptul sa semnaleze personalului medical si administrativ orice deficienta intervenita pe parcursul internarii sale, in legatura cu nerespectarea drepturilor sale ca pacient (conform celor enumarate mai jos).

Potrivit Legii nr. 46/2003 (Legea drepturilor pacientului), pacientii au urmatoarele drepturi:

Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la:

  • Serviciile medicale disponibile, precum si la modul de a le utiliza;

  • Identitatea si statutul profesional al furnizorilor de servicii de sanatate;

  • Regulile si obiceiurile pe care trebuie sa le respecte pe durata spitalizarii;

  • Starea sa de sanatate, interventiile medicale propuse, riscurile potentiale ale fiecarei proceduri, alternativele existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuarii tratamentului si nerespectarii recomandarilor medicale, precum si cu privire la date despre diagnostic si prognostic.

  • Pacientul are dreptul de a decide daca mai doreste să fie informat in cazul in care informatiile prezentate de catre medic i-ar cauza suferinta.

  • Informatiile se aduc la cunostinta pacientului intr-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate; in cazul in care pacientul nu cunoaste limba romana, informatiile i se aduc la cunostinta in limba materna ori in limba pe care o cunoaste sau, dupa caz, se va cauta o alta forma de comunicare.

  • Pacientul are dreptul de a cere in mod expres sa nu fie informat si de a alege o alta persoana care sa fie informata în locul sau.

  • Pacientul are dreptul de a-si da acordul cu privire la informarea rudelor si prietenilor despre evolutia investigatiilor, diagnostic si tratament.

  • Pacientul are dreptul de a cere si de a obtine o alta opinie medicala.

  • Pacientul are dreptul sa solicite si sa primeasca, la externare, un rezumat scris al investigatiilor, diagnosticului, tratamentului si ingrijirilor acordate pe perioada spitalizarii.

Dreptul la consimțământ privind intervenția medicală:

  • Consimțământul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, păstrarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul său, în vederea stabilirii diagnosticului sau a tratamentului cu care acesta este de acord.
    • Consimțământul pacientului este obligatoriu în cazul participării sale în învățământul medical clinic și la cercetarea științifică.
    • Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat într-o unitate medicală fără consimțământul său,

Dreptul la confidențialitatea informațiilor și viața privată:

  • Toate informațiile privind starea pacientului, rezultatele investigațiilor,diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidențiale chiar și după decesul acestuia.

  • Informatiile cu caracter confidential pot fi furnizate numai in cazul in care pacientul isi da consimtamantul explicit sau daca legea o cere in mod expres.

  • In cazul in care informatiile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acreditati, implicati in tratamentul pacientului, acordarea consimtamantului nu mai este obligatorie.

  • Pacientul are acces la datele medicale personale.

  • Orice amestec in viata privata, familiala a pacientului este interzis, cu exceptia cazurilor in care aceasta imixtiune influenteaza pozitiv diagnosticul, tratamentul ori ingrijirile acordate si numai cu consimtamantul pacientului.

  • Sunt considerate exceptii cazurile in care pacientul reprezinta pericol pentru sine sau pentru sanatatea publica.

Dreptul pacientului la tratament și îngrijiri medicale

  • Personalul medical sau nemedical din unitățile sanitare nu are dreptul să supună pacientul niciunei forme de presiune pentru a-l determina pe acesta să îl recompenseze altfel decât prevăd reglementările de plată legale din cadrul unității respective.

  • Interventiile medicale asupra pacientului se pot efectua numai daca exista conditiile de dotare necesare si personal acreditat. Exceptie de la aceasta prevedere fac cazurile de urgenta aparute in situatii extreme

OBLIGAȚIILE PACIENTULUI

• să prezinte la internare documentele necesare conform legislației în vigoare.
• să prezinte furnizorilor de servicii medicale documentele justificative care atestă calitatea de asigurat.
• să acorde încredere deplină în tratamentul și îngrijirile recomandate.
• să aibă o conduită civilizată față de personalul medico-sanitar din unitate și față de ceilalți pacienți.
• să respecte regulile de igienă personal zilnică.
• să respect Regulamentul Intern și Regulamentul de organizare și Funcționare al clinicii, cu referire la pacienți.
• să rămână în clinică atat timp cât este necesar, să nu insite să rămână mai mult decât trebuie

• să nu consulte dosarul său medical pentru a evita neîntelegerea unor termeni și să solicite informații doar personalului calificat.
• să nu fumeze în clinică.
• să păstreze curățenia în saloane și spații comune.
• să se deplaseze în ținută vestimentară îngrijită, decentă pe coridoare sau în curtea clinicii.
• să respecte circuitele clinicii și să nu circule prin locurile interzise pacienților în scopul protecției împotriva unor agenți patogeni sau noxe.
• să nu provoace neînțelegeri sau altercații cu personalul medical sau alți pacienți;

• să nu consume și să nu introducă băuturi alcoolice sau substanțe psihotrope în clinică, precum și obiecte ascuțite sau tăioase

  • sa evitate orice actiune care poate avea drept consecinta distrugerea, alterarea sau sustragerea mobilierului, aparatelor electronice sau a tuturor dotarilor/bunurilor din dotarea clinicii.

  • Nu sunt permise fotografiatul altor pacienti, a personalului medical si administrativ din clinică.

  • Nu este permisă fotografierea saloanelor, cabinetelor sau a oricaror incaperi/dependinte din cadrul clinicii.

  • Internarea minorului se va face doar cu unul dintre parinti/tutore/curator.

  • Să nu utilizeze in incinta clinicii substante/obiecte inflamabile, care pot provoca incendii (ex: lumanari) sau orice alte substante/obiecte care pot afecta siguranta pacientilor, a personalului medical si administrativ si al clinicii.
    • să păstreze liniștea în clinică.
    • să respecte cu strictețe indicațiile medicului.

REGULI DE COMPORTAMENT PACIENȚI/APARȚINĂTORI

În vederea unei colaborări optime pe perioada șederii în cadrul compartimentelor clinicii, contăm pe înțelegerea dumneavoastră în ceea ce privește regulile de bază ale clinicii legate de conduita pacienților internați, respectiv:

  1. Să respecte regulamentul de ordine interioară;

  2. Să respecte cu strictețe tratamentul și indicațiile medicului;

  3. Să aibă o conduită civilizată față de tot personalul spitalului;

  4. Să aibă o ținută decentă;

  5. Să nu deranjeze ceilalți bolnavi;

  6. Să primească vizitatori doar în spațiile special amenajate;

  7. Să se înscrie pe lista unui medic de familie;

  8. Să anunțe medicul de familie ori de câte ori apar modificări în starea lor de sănătate;

  9. Să prezinte furnizorilor de servicii medicale documentele justificative care atestă calitatea de asigurat: card național de asigurări de sănătate/adeverința de asigurat cu valabilitate de trei luni.

  10. Să nu producă zgomote puternice, de orice natură (incluzând aici şi sonorul echipamentului audio-video sau a aparatelor de comunicaţii) şi să nu iniţieze acţiuni care pot produce disconfort pacienţilor internaţi şi celorlalte persoane din jur.

  11. Să nu fumeze în incinta unitatii, să nu consume sau să introducă în unitate băuturi alcoolice ori substanţe periculoase sau interzise de lege.

  12. Să păstreze curăţenia în spaţiile comune şi, după caz, în salon.

  13. Pe durata spitalizării să nu părăsească incinta unitatii.

  14. Să respecte intimitatea şi confidenţialitatea persoanei, viaţa privată şi programul celorlalţi pacienţi, inclusiv ale personalului medical.

  15. Să utilizeze cu atenţie şi să nu deterioreze bunurile unitatii precum şi bunurile aflate în proprietatea altor persoane, dacă este cazul.

  16. Să asigure individual paza şi protecţia bunurilor personale de valoare pe care le introduc în unitate, asumându-şi întreaga responsabilitate cu privire la acestea.

  17. Folosirea camerelor în scopul filmării este strict interzisă – în anumite situații, acest lucru poate fi permis numai cu acordul conducerii.

LUPTA ÎMPOTRIVA DURERII CRONICE

RECUPERAREA ACTIVĂ A PACIENTULUI

Programul de recuperare este constituit din totalitatea procedeelor care ajută la recuperarea fizică și psihică a pacienților care au suferit de diferite afecțiuni.

Reabilitarea trebuie instituită cât mai curând posibil, pentru a asigura desfășurarea unei vieți normale.

Metodele de reabilitare diferă de la o persoană la alta, însă au același scop, și anume:

  • dobândirea unui status funcțional care să ofere independența și ajutor minim din partea celorlalte persoane

  • acomodarea fizică și psihică a persoanei cu schimbările determinate de boală

  • integrarea corespunzătoare în familie și comunicare

Funcțiile motorii (folosirea membrelor, mersul) se recuperează după un interval relativ scurt de timp de aceea este foarte important ca reabilitarea și recuperarea fizică să se înceapă cât mai curând posibil. Pacientul este încurajat să se ridice din pat și să încerce să facă câțiva pași. În unele cazuri acest proces poate să dureze până ce pacientul își reface forța musculară și învață să pășească din nou (învață să meargă a doua oară).

Recuperarea inițială variază de la un pacient la altul, în funcție de mai mulți factori, precum: afecțiunea de care a suferit, vârsta pacientului și bolile asociate.

De asemenea, recuperarea necesită multă răbdare și sprijin din partea personalului sanitar precum și a familiei și a prietenilor.

Reabilitarea inițială continuă și după externarea sau transferul pacientului într-o altă secție medicală (de recuperare medicală).

Programul de reabilitare include:

  • serie de exerciții fizice

  • tratament medicamentos (dacă este necesar)

  • consiliere psihologică

  • încurajarea activităților sociale (plimbările, cititul, privitul televizorului, etc)

  • participarea în diferite programe educaționale

  • stil de viață sănătos

  • încurajarea unor activități care îi pot oferi independența necesară desfășurării unei vieți normale

Informatii utile pentru internarea pacientilor

In cazul internarii in cadrul Compartimentelor SC TEF IMAGISTIC SRL este recomandat sa va prezentati aducand urmatoarele documente:

  • Bilet de trimitere de la medicul de familie sau specialist. Biletul va fi adresat către specialitatea la care sunteți programat pentru internare/investigații.

  • Buletinul de identitate/cartea de identitate;

  • Eventuale documente medicale (bilete de externare, investigatii, retete, carnet sanatate).

  • Card de sanatate

Efectuarea serviciilor medicale se realizeaza  dupa o programare prealabila efectuata fie prin prezentare directa la Receptia SC TEF IMAGISTIC SRL, fie telefonic la numar de telefon .0730030061, fie prin programare on-line pe pagina de internet a clinicii.

 

Informatii utile pentru externarea pacientilor

La externare pacientul primeste urmatoarele documente:

  • Bilet medical de ieșire din spital;

  • Rezultatele analizelor si investigatiilor efectuate pe perioada spitalizarii;

    • Scrisoare medicala;

    • Rețeta medicala;

    • Cardul de sanatate

    • Indicații privind regimul alimentar și de viața;

    • Recomandari privind tratamentul la domiciliu;

    • Reconsult dupa o perioada stabilita;

    • Concediu medical;

    • Recomandare pentru  ingrijire medicala la domiciliu (daca este cazul), servicii ce pot fi oferite de furnizorii de ingrijiri la domiciliu;

    • Decont de cheltuieli

FURNIZORI CARE OFERĂ SERVICII MEDICALE DE ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU/ÎNGRIJIRI PALIATIVE/RECUPERARE

  1. SC AMBRA GRISEA S.R.L.

    Reprezentant legal - Stancu Eugenia

    Nr. Contact: 0348.806.503;

    Adresă e-mail: ambramedical@yahoo.com

  2. SC ALI GINMED ANDRE S.R.L.

    Reprezentant legal - Zigoneanu Georgeta-Corina

    Nr. Contact: 0752.293.789

    Adresă e-mail: scaliginmedandre@gmail.com

  3. SC A5S SOLUTIONS S.R.L.

    Reprezentant legal - Mușat Daniel

    Nr. Contact: 0724.532.405

    Adresă e-mail: contact@a5ssolutions.ro

Chestionar de satisfacție pacienți